Цецка Ризова с тези устнички изглежда винаги като цунала БУРИЯТА !
Цветанка Ризова – Алисия на българската журналистика
13.03.2011 г.
Тома Биков
„Запазената марка на предаването е разговор "на четири очи", в който се обсъждат актуалните теми и проблеми, основните събития от вътрешния и външния политически и културен живот, социални и религиозни проблеми. Сред събеседниците на Цветанка Ризова са представители на политическия, културен и обществен живот, интелектуалци, духовни лица, хора на изкуството“. Така е представено предаването „На четири очи“ в сайта на Нова телевизия. Ако човек не е гледал предаванията на Цветанка Ризова, вероятно би си помислил, че става въпрос за нещо сериозно. Ако ги е гледал, със сигурност е разбрал, че драмата между чалга певицата Алисия и футболиста Валери Божинов е доста тежка, а попфолк изпълнителката Анелия е много борбена и бързо е преодоляла развода си с кръчмаря Коко Динев...
Разговорите между Цветанка Ризова и чалгаджийките, които вероятно водещата слага в графата „интелектуалци“ или „хора на изкуството“, са дискретно озвучавани от кючеци. Изобщо в неделя вечер Нова телевизия ни дава възможност да разберем какво се случва в главите на представителите на чалга елита, а Цветанка Ризова така се вживява в разговорите, че почти не се различава от гостите си. Ако предаването „На четири очи“ се излъчваше по някоя от чалгаджийските телевизии или пък нямаше претенцията да е трибуна за обсъждане на „актуални теми и проблеми, основни събития от вътрешния и външния политически и културен живот, социални и религиозни проблеми“, то със сигурност нямаше да бъде обект на този коментар. Проблемът обаче е, че Цветанка Ризова се преживява като водещ на публицистично предаване, а оттам чалгата бива представена като публицистика.
Гостуванията на Алисия, Анелия и останалите попфолк икони са само симптом на нещо много по-сериозно.
Големият пробем на Цветанка Ризова е, че разговорите й с певиците почти по нищо не се различават от разговорите й с десетимата политици, които се въртят в предаването й от няколко години насам. И в двата случая става въпрос за журналистическа чалга и съзнателен опит да бъде втълпено на зрителите, че Алисия и Анелия са хора на изкуството, а Бойко Борисов или Цветан Цветанов – истински държавни мъже, които нямат алтернатива.
Ризова поставя раздялата на Алисия с футболиста Божинов на една и съща плоскост с имотните скандали на Цветан Цветанов и политическите намерения на Бойко Борисов, Волен Сидеров, Сергей Станишев или Иван Костов. Разбира се, ако в България имаше сериозна медийна и политическа среда, Ризова никога нямаше да може да посрещне в студиото си високопоставен политик, който да започне да разговаря с нея за бюджета или за реформата в съдебната система. В ненормалната българска среда обаче Цветанка Ризова се вписва идеално като политически журналист и автор и водещ на публицистично предаване.
„Водещата Цветанка Ризова ще разговаря с минстър-председателя Бойко Борисов по всички теми, които разтърсиха държавата през последните дни“. Такава заявка прочетохме на сайта на Нова телевизия преди последното гостуване на Бойко Борисов в предаването на „Четири очи“. След това изгледахме едночасова реч на премиера пред вечно учудения поглед на Ризова, която почти се извиняваше, когато се включваше с някой друг банален въпрос, за да отчете присъствието си.
Същата сцена наблюдавахме при многократните гостувания на вътрешния министър Цветанов, който дори поплака на рамото на водещата, след като се разбра, че не може да обясни как е успял да натрупа завидното си имотно състояние. Добре е да си спомним, че когато избухна скандалът с имотите му, Цветанов избра да даде първото си обяснение именно в „На четири очи“, а по време на драматичния разговор Ризова му зададе убийствения въпрос: „Усещам някаква невероятна решителност у вас и се чудя кое ви дава тази сила да сте толкова решителен – защото нямате ход назад или защото сте уверен във всичко, което правите?“.
Този въпрос е образ на българската преходна журналистика, която в повечето от случаите е много по-долнопробна от песните на Алисия и Анелия. Журналистиката, която повече от 20 години избягва да зададе най-важните въпроси и да принуди политиците да дават ясни и точни отговори. И когато въпросите на обществото по отношение на управляващите станат толкова големи, че не могат да бъдат пропуснати, стожерите на този тип журналистика започват да канят в „публицистичните“ си предавания певици и да водят с тях разговори по посока на луната.
Докато страната се тресе от политически скандали, цените на храните растат главоломно, икономиката се срива, вътрешният министър лъже, че Германия ще подкрепи България за членството й в Шенген, а от германското вътрешно министерство го опровергават, в „публицистичното“ си предаване Цветанка Ризова пита Анелия как едновременно успява да поддържа фигурата си и да пее по цяла нощ по кръчмите.
Не си мислете, че това е обикновена неадекватност. Този стил на „пропускане“ на важните въпроси съществува от зората на българската демокрация. Когато след падането на комунизма българските граждани влагаха малкото си спестявания в пирамиди, а банките раздаваха куфарчета с пари под формата на необезпечени кредити, българската журналистика в лицето на единственото по това време телевизионно политическо предаване „Панорама“ омайваше зрителите си с блудкави интервюта, в които тогавашните управляващи обясняваха как всичко ще се оправи и как нещата започват да вървят напред. Водещият Гарелов пък слушаше и избягваше да задава уточняващи въпроси. След това нещата така бързо се срутиха, че по-голямата част от зрителите на „Панорама“ така и не успяха да разберат кой и как ги ограби. Днес Лора Крумова кани в предаването си по bTV изпаднали бивши „фараони“ и бивши политици от онези времена и им задава въпроси, които трябваше да им се задават преди 15 години. По тази логика ще чакаме през 2025 година от ефира на някоя национална телевизия Лора Крумова или някоя друга „сериозна“ журналистка да попита някой от днешните управляващи кой и как е покровителствал контрабандата през 2010 г., можело ли е тя да съществува без политическа протекция и кой е истинският виновник за настоящия крах на българската икономика...
Официозната българска журналистика носи поне половината от вината за несполучливия български преход, защото задава истинските въпроси с 15–20 години закъснение. Това е долнопробна чалга, която се наложи като официален медиен стил и днес се лее от ефира на повечето телевизии. Шумът на тази чалга става все по-силен и все по-мощно заглушава плахите опити в публичното пространство да се каже нещо смислено. Не искам да кажа, че Цветанка Ризова е най-големият медиен злодей. Тя е една обикновена Алисия на българската „сериозна журналистика“, която ще се кипри още дълго на телевизионния екран и ще се опитва да ни убеди, че всичко, което се случва в тази страна, е нормално и няма смисъл да мечтаем за друг сценарий.
Коментарът е публикуван във в. "Галерия".
гласове / Mass media
В България т. нар. медии са собственост на военно-терористичната червена бригада ЦК на БКП и са ръководени от неговото Политбюро !
Георги Ифандиев
Георги Ифандиев
Медийната мафия в България! Кой кой е ?СВИНСКИ ЧЕРВА: Недялко Йорданов и синове
Още:
(МАСОНИ И ЛОЖИ В БЪЛГАРИЯ-II. ВЕЛИКА ЛОЖА на старите, свободни и признати зидари на България -
8. Недялко Йорданов - писател, поет. (Доста учудващо, но именно заради неговите писания освободиха Даниела Терзийска, обвинена в убииството на собственото си дете, всъшност жертва на ДС, с цел запазване кабинета на мургавия вожд Иван Костов.);»>
Георги Ифандиев :Бащата на партийния поет Недялко Йорданов е виден болшевишки деец, похарчен от своите.Така по-рано бургаският „партиен славей” ползва привилегиите като син на активен борец против фашизма и капитализма. А след промените зае позата на човек с „ограбено детство”, чийто татко е ликвидиран от „мръсните” комунисти. По силата на някаква странна амнезия, като доста болшевики, стихоплетецът Недялко Йорданов също забравя собственото си активно членство в БКП. Както отказва да си спомни постовете, с които партията го е удостоила.
Запознати бургазлии нашепват, че по едно време е съвместявал пет наведнъж и всеки със солидна заплата. Захвърлил червения партиен билет в „тоталитарното минало”, авторът на партизанския opus communisticus „Любов необяснима” бърза да се нареди сред „демократите”. Déjà vu, както биха казали нашенци, живеещи в парижката селищна система – нещо вече виждано, познато. Ето какво му е написал един негов бивш съидейник и приятел, настоящият националкомунист, главният редактор на в. „Нова зора” Минчо Минчев:[16]
„Размислям се обаче над един удивителен факт. Веднага след 10 ноември 1989 г. от любимец на властта, ти, драги Недялко, оглави „хвърковатата чета на Андрей [Луканов]” – нали така наричаха АСО? Изяви се като главен критик на тоталитарния режим и като една от емблематичните „жертви” лично на Тодор Живков. Както се казва, ти стана барабанчик в похода на Горбачовско-Лукановската перестройка на БКП и България… По същото време заедно с убедения комунист-реформатор Стефан Цанев, струва ми се, прихванахте особен перестроечен вирус, заболяхте от пълна загуба на паметта за това какво сте писали и отстоявали като поетична позиция и манифестна същност. Обявихте се за либерали демократи, станахте трубадури на синята идея, активисти на промяната, която крачеше с широки крачки към… пропастта.
И все пак се налагат редица въпроси: поради какви причини ти, поета с партиен корен и героична партийна биография, ти, поправилия се блуден син на БКП и БСП, успя да станеш любимец на официалните идеологически институции, на правилните многотиражни издания.) ;»>
(Недялко Йорданов се репчи на премиера-16.02.11,Открито писмо до премиера: Ще промените ли своята политика? ;»>
Георги Ифандиев за Недялко Йорданов: „момче на всички времена”)
……………………………………………………………………………………………………Синове:Недялко Недялков:собственик на Агенция Пик .
Недялко Недялков ( Георги Ифандиев: Недялко Недялков, който благодарение на своя баща,Недялко Йорданов,комунистически поет и на изумителния си „талант” отговаряше за… попфолка в откраднатия от Тошко Тошев и сие бивш общонароден, пардон – профсъюзен, вестник „Труд”;»>
Шеф на издателска къща “Ню медиа груп” и “Милениум”;»>
23 Юни 2011, Четвъртък -Недялко Недялков продаде своя дял от вестник „Уикенд”и го напусна, за да направи друг – „Ретро”. Сега, от началото на юли, той и новите собственици на „24 часа” и „Труд” – Любомир Павлов и Огнян Донев - стартират нов всекидневник – „България днес”;»>
в. „Ретро” на Недялко Недялков,изданието открито укорява правителството и министрите, които не заслужават да са във властта,„Ретро” особено нашумя и покрай порнографския скандал с Кеворк Кеворкян,Издателят Недялко Недялков изкара на светло порноафера с бившия агент на ДС, станала причина за последвалата война между двамата.;»>
кеворк кеворкян: синът на недялко йорданов ме измами! ;»>
ИСТИНАТА ЗА ПРОДАЖБАТА НА В. “УИКЕНД”;»>
Понеделник, 23 Август 2010-През пролетта в пресата се появиха съобщения, че другите 50% от акциите принадлежат на Недялко Недялков, бивш съдружник в процъфтяващия седмичник „Уикенд”. Той го напусна, когато 75% от дяловете бяха купени от медийната групировка зад Ирена Кръстева и Делян Пеевски. Но и до сега не признава за финансовото си участие в ”Галерия”.;»>2012-09-18 - Гонят Недялко Недялков от “България днес”;»>
Георги Ифандиев: И как се случи така, че синът на Недялко Йорданов се нае с осъществяването на най-жълтия вестник у нас? Отделно от това този въпрос има и подвъпрос. На колко възлиза реализацията на подобен проект?… И как така, ти, Недялко Йорданов, си предпочитаният поет в коридорите на „Позитано”, а синът ти Недялко Недялков, като директор на в. “Уикенд”, заедно с Люба Кулезич, дъщерята на Титовия партизанин Кулезич,[18] сваля всяка седмица от власт и Георги Първанов, и Сергей Станишев, и все в услуга на Бойко Борисов.);
……………………………………………………………………………………………………Асен Йорданов (съсобственик на сайта “Бивол”);»>
В.”Сега”,12 Юни 2002 - Син на поета Недялко Йорданов - Асен Йордановстава младежки лидер на НДСВ в Бургас !;»>
Наградата Leipzig Media Award беше връчена на Асен Йорданов в присъствието на министъра на вътрешните работи на Германия Томас де Мезиер.“България и до днес се управлява от криминални елементи, а свободата на словото е по-зле отколкото преди 15 г.”
Това е заявил Асен Йорданов на пресконференцията след награждаването си. И допълва: “Ако в Германия качествените хора са в авангарда на нацията и държавата, в България те са под похлупак, а обществото се оглавява от контрабандисти, крадци и мафиоти.”
»>
ЦЯЛАТА ИНФОРМАЦИЯ Е СЪБРАНА ОТ ИНТЕРНЕТ !
http://bg-mass-media.tumblr.com/post/42652525880
„Работата на журналиста е да изрича 100%-ви лъжи, да изопачава, клевети и ласкае под краката на Мамон и да продава страната и народа си за своя хляб. Вие го знаете, аз също го зная. Що за глупост е да вдигаме тост за независимата преса? Ние сме оръдия и васали на богаташите зад сцената. Те дърпат конците и НИЕ ТАНЦУВАМЕ.” – Джон Суинтън, бивш началник на отдел „Личен състав” на вестник New York Times в обръщение към свои колеги журналисти
Всички медии са негативни, лъжливи и неблагонадеждни. Когато получите някаква информация от телевизията, радиото, вестниците, списанията, училището или правителството, за това какво се случва по света, бъдете сигурни, че истината е противоположна на тази информация. Всички журналисти трябва да подпишат следната клетвена декларация: „Поемайки пълна търговска отговорност, аз заявявам, че това което твърдя е вярно – цялата и неподвеждаща истина”. Но защо да не разрешим на медиите да продължат да проституират, знаейки че това е единственото нещо което вършат? Такава им е природата. Нашето его харесва медиите; те са олицетворение на страха, който ни мотивира. Знаейки това можем да изберем да не се влияем от тях. Трябва да сте наясно, че повечето медии се контролират от няколко души. Бъдете проницателни. Защо ни се предлага тази информация? Каква е истинската цел? Дали това не е класически пример, на проблем-реакция-решение? Дали те не създават проблем, за да реагираме и търсим начини за решаването му и след това да ни предложат своето решение? „Решението” е това, което те първоначално са искали.Мери Елизабет Крофт
Всички медии са негативни, лъжливи и неблагонадеждни. Когато получите някаква информация от телевизията, радиото, вестниците, списанията, училището или правителството, за това какво се случва по света, бъдете сигурни, че истината е противоположна на тази информация. Всички журналисти трябва да подпишат следната клетвена декларация: „Поемайки пълна търговска отговорност, аз заявявам, че това което твърдя е вярно – цялата и неподвеждаща истина”. Но защо да не разрешим на медиите да продължат да проституират, знаейки че това е единственото нещо което вършат? Такава им е природата. Нашето его харесва медиите; те са олицетворение на страха, който ни мотивира. Знаейки това можем да изберем да не се влияем от тях. Трябва да сте наясно, че повечето медии се контролират от няколко души. Бъдете проницателни. Защо ни се предлага тази информация? Каква е истинската цел? Дали това не е класически пример, на проблем-реакция-решение? Дали те не създават проблем, за да реагираме и търсим начини за решаването му и след това да ни предложат своето решение? „Решението” е това, което те първоначално са искали.Мери Елизабет Крофт
Няма коментари:
Публикуване на коментар